Το Charlestown της Βοστώνης διατηρεί εξέχουσα θέση στην παραγωγή εγκληματιών στις Η.Π.Α. Μία τετράδα εξ αυτών, έχει καταφέρει να μείνει ασύλληπτη ληστεύοντας χρηματαποστολές και τράπεζες. Όταν θα χρειαστεί εν μέσω μίας επιχείρησης σε τοπική τράπεζα να πάρουν για λίγο όμηρο τη διευθύντρια (Rebecca Hall), ο Doug (Ben Affleck), εγκέφαλος της ομάδας, καταλήγει να την ερωτευτεί. Ανάμεσα στην επιθυμία να εγκαταλείψει την παλιά ζωή για χάρη της και σε εκείνα που τον κρατούν δέσμιο στη γενέτειρά του, οι επιλογές του ακολουθούν ένα δραματικό μονοπάτι.
Για ακόμα μία φορά, ο δημιουργικός οίστρος του Ben Affleck εκπλήσσει. Ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος και πρωταγωνιστής του «The Town» αποδεικνύει πως το «Gone Baby Gone» δεν ήταν απλώς ένα ελπιδοφόρο πυροτέχνημα.
Η νέα του δουλειά, που εκτυλίσσεται και πάλι στη Βοστώνη, βασίζεται στο βιβλίο του Chuck Hogan, 'Prince Of Thieves'. Πρόκειται για ένα σφιχτοδεμένο heist movie που δικαιολογημένα φέρνει θύμησες από ανάλογα φιλμ ενός σύγχρονου δεξιοτέχνη του είδους, του Michael Mann, διαθέτοντας τα κατάλληλα noir στοιχεία. Ηγούμενος ενός καστ που περιλαμβάνει πέραν της Hall, τους Jeremy Renner, Jon Hamm και Pete Postlethwaite, ο Affleck παραδίδει μία νευρώδη σε δράση και συναίσθημα ιστορία όπου πραγματεύεται την τραγικότητα των επιλογών ζωής, που όσο κι αν προσβλέπουν σε λύση, καταλήγουν αδιέξοδες. Η φράση 'δεν ξεφεύγεις απ' το παρελθόν' ταιριάζει γάντι στο «The Town», που φροντίζει να την εικονοποιήσει με διαρκώς κλιμακούμενη ένταση, εξάπτοντας αναλόγως την προσμονή για τη συνέχεια. Έτσι, ακόμα κι αν η τρίτη πράξη οριοθετείται δραματουργικά από τους κανόνες που διέπουν μία ταινία είδους όπως αυτή, ο Affleck καταφέρνει να ξεφύγει με τις λιγότερες δυνατές απώλειες από την παγίδα μέσα από το πάντρεμα του σκηνοθετικού του ταλέντου και του σφιχτοδεμένου μοντάζ που την υπερθεματίζει.
Στο σύμπαν του «The Town» - όπως άλλωστε συμβαίνει σχεδόν σε κάθε heist movie - τη συμπάθεια του κοινού καρπώνεται η λεγόμενη πλευρά των 'κακών' και ειδικότερα ο Doug. Συνεπικουρούμενης και της συναισθηματικής φόρτισης που πηγάζει από το βεβαρημένο εγκληματικό ιστορικό της συγκεκριμένης περιοχής, διαφαίνεται η άβολη θέση στην οποία περιέρχονται οι συντελεστές, κάτι που υποδηλώνεται από το γεγονός ότι αισθάνονται την ανάγκη να αφιερώσουν την ταινία στην πλειοψηφία των νομοταγών πολιτών του Charlestown, σπεύδοντας να καταδικάσουν το αυτονόητο, δηλαδή τις εγκληματικές πράξεις της μειοψηφίας. Όσο, όμως, κι αν αυτή η καμουφλαρισμένη συστολή επενεργεί εμμέσως στη φιλοσοφία του φιλμ και κυρίως στην ηθική δομή των χαρακτήρων, το «The Town» παραμένει ένα πόνημα αξιώσεων που αναπτύσσει ισχυρή αλληλεπίδραση με το κοινό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου